Otsi

    Search Results

    Close

    Teadlased süüdistavad ülekaalus kiireid süsivesikuid




     
     

    Teadlased süüdistavad ülekaalus kiireid süsivesikuid

    Me oleme juba harjunud kuulma, et rasvumine on ülesöömise tagajärg. Säilitamaks stabiilset kehakaalu peaksime põletama sama palju kaloreid, kui sööme. Nüüd väidavad 17 juhtivat teadlast, et kogu protsess ei olegi nii lihtne. Nemad soovitavad võitluses liigsete kehakumerustega kasutada “relvadena” korralikku toitumist ja spetsiifilisi toitaineid.

    Eelnevalt välja toodud energiatasakaalu võrrandi peaks asendama hoopis süsivesikute-insuliini mudeliga, leiab rühm juhtivaid teadlasi, kes avaldasid hiljuti ajakirjas American Journal of Clinical Nutrition sellekohase artikli. See tähendab, et ülesöömine ei ole mitte rasvumise põhjus, vaid hoopiski vale toitumise sümptom, mille tõttu ladestub rohkem rasva ja me sööme suuremaid koguseid kui reaalselt vajame.

     
    Pharmanord image

    Ülekaalu epideemia jätkub

    Eelnev võrdlemisi põnev väide, mis pärineb Harvardi professori ja endokrinoloogi David Ludwigi juhitud teadlastelt, jõuab meieni ajal, mil inimesed on hakanud mõistma, et kõik seni kasutusel olnud ülekaaluga võitlemise strateegiad on läbi kukkunud. Tavapärased nõuanded, et tuleb vähem süüa ja rohkem trenni teha, ei ole enam probleemiga toimetulemiseks piisavad. USA-s on enam kui 40 protsenti elanikkonnast rasvunud, eurooplased tulevad tihedalt nende kannul. Ülekaalulisuse epideemia on kestnud juba aastakümneid ja asjad on liikunud vales suunas.

    Pharmanord image

    Kõik algab valest toitumisest

    David Ludwig räägib usutluses veebisaidile nutrition.org, et tarbides rafineeritud süsivesikuid, kiirendab see keha insuliini tootmist, samas kui glükagooni tootmine väheneb. Glükagoon on hormoon, mis vastutab keha peamise energiaallikana kasutatava veresuhkru taseme tõstmise eest.

    Olukord, kus glükagooni on vähe ja insuliini palju, aeglustab aga keha ainevahetust ja talletab rasva rakkudesse. Samal ajal järgneb veresuhkru alanemisele energialangus ning meie isu taaskord tõuseb. Teisisõnu – ülesöömine pole meile algselt omane, vaid on põhjustatud vale tüüpi toidu söömisest.

    Süsivesikute-insuliini mudelis imenduvad rafineeritud süsivesikud kiiresti verre ning tõstavad kiirelt veresuhkru taset. Kõrgema veresuhkru taseme korral toodetakse rohkem insuliini, mis viib glükoosi rakkudesse ning veresuhkru tase alaneb kiiresti. See viib veresuhkru taseme kõikumise ja suurenenud magusaisuni

     

    Veresuhkur on ülioluline

    Teadus on aastaid keskendunud veresuhkru tasemele kui ülesöömise vältimise võtmetegurile. Stabiilne veresuhkru tase aitab säilitada tervislikku ja loomulikku söögiisu, samas kui kõikuv veresuhkur muudab suhkrurikastest toitudest ja rafineeritud süsivesikutest loobumise keeruliseks. Need väljakutsed ongi tegelikult seotud just rasvumise süsivesikute-insuliini mudeliga, millele teadlased osutavad.
    Kroom on üks mikrotoitainetest, millel on veresuhkru reguleerimisel võtmeroll, kuna see aitab säilitada normaalset veresuhkru taset.

     

    Orgaaniline kroom

    Tavaliselt saame kroomi erinevatest toidulistest allikatest nagu munakollane, liha, banaan, täisteraviljatooted, spargelkapsas ja rohelised oad. Seega on tasakaalustatud toitumine väga oluline saamaks seda mineraalainet piisavas koguses.

    Bio-Chromium FORTE on kvaliteetne toidulisand, mis sisaldab hästi dokumenteeritud kroomipärmi ChromoPrecise. Enamikul toidulisandites sisalduvatest kroomiallikatest on suhteliselt madal imenduvus ning seetõttu ei saa keha neis olevat kroomi kasutada. Kliinilised uuringud näitavad aga, et ChromoPrecise imendub verre kergesti. Just tõendatult kõrge imendumise tõttu on seda konkreetset kroomipärmi kasutatud mitmes avaldatud uuringus.

    Bio-Chromium FORTE sisaldab igas tabletis 100 mikrogrammi orgaanilist kroomi. See on lihtne viis tagada, et saame piisavalt seda olulist mikroelementi, mis aitab säilitada stabiilset veresuhkru taset.