Tugev vitamiin D 75 µg külmpressitud oliiviõlis

D-Pärlid (3000 IU / 75 µg) 80 kapsli D3-vitamiiniga külmpressitud oliiviõlis

  • Tugev versioon D-Pärlitest, milles on 75 µg (3000 IU) vitamiini D3 külmpressitud oliiviõlis
  • Tagab hea biosaadavuse, kuna vitamiin D on rasvlahustuv
  • Želatiin on halal ja košer tunnistusega
  • Luudele, hammastele, lihastele
  • Toetab normaalset rakujagunemise protsessi
  • Toodetud Taani ravimitööstuse kontrolli all

D-Pärlid 3000 (75 µg)

Pharma Nord

80 kaps.

Vaata seotud tooteid

[Aju ja Mälu|, Hambad ja Igemed|, Immuunsüsteem ja Antioksüdant|, Lapsed ja Rasedus|, Lihased ja Treening|, Luud ja Liigesed|, Tugevatoimelised vitamiinid ja mineraalained |, Vitamiinid |]
Prindi leht
1 kapsel sisaldab     % PSA*
Vitamiin D3 75 µg   1500%

*PSA= Päevane soovitatav annus

Tooteinfo

Annustamine
1 kapsel päevas, kui ei ole soovitatud teisiti. Kapsel võtta koos toiduga. Ainult täiskasvanutele. Mitte ületada soovitatud päevaannust.

Rasedad, imetavad emad ning ravimite kasutajad peaksid enne toidulisandi tarvitamist konsulteerima arsti või spetsialistiga.

Ei ole sobilik alla 10-aastastele lastele.

Tervislik eluviis ning mitmekülgne ja tasakaalustatud toitumine on hea tervise säilimiseks olulised.

Koostis
Oliiviõli, kapsli kate: želatiin, niiskusesäilitaja: glütserool, puhastatud vesi, kolekaltsiferool (vitamiin D3), värvaine: karamell

Säilitamine
Hoida toatemperatuuril kaitstuna otsese päikesevalguse eest. Hoida laste eest varjatud ja kättesaamatus kohas.

Seenioritele ning tumedama nahaga inimestele on soovitatud tarvitada lisanduvat vitamiini D. Vanem ning tumedam nahk on võimeline päikesest vähem vitamiini D3 tootma.

Toidulisand ei asenda mitmekülgset toitumist.

Mis on D-Pärlid 3000?

D-Pärlid 3000 on väikesed, pehmeželatiini kapslid, millest igaüks sisaldab 3000 IU (75 µg) vitamiini D3. Vitamiin D on lahustatud külmpressitud oliiviõlis, tagamaks selle imendumise seedesüsteemist, kuna vitamiin D on rasvlahustuv. Pärlite suuruse tõttu on neid mugav neelata, kuid neid võib ka närida. D-Pärlite hea imendumine on uuringutega tõestatud.

Dokumenteeritud biosaadavus
 

Graafik näitab D-Pärlite head biosaadavust

D-Pärlid on Oslo Ülikooli teadlaste poolt testitud: uurijad manustasid sportlastele D-Pärlite kujul erinevaid annuseid vitamiini D, osadele manustati platseebot. Testi tulemused näitasid, et nii väikeseid kui suuri doose vitamiini D manustanud sportlastel imendus vitamiin hästi, samas platseebot manustanud sportlaste vitamiini D tase veres ei muutunud.

Pildilt on näha vitamiini D taseme erinevus veres kahe grupi vahel, kellest ühed manustasid igapäevaselt 76 mcg vitamiini D ning teised said platseebot.

Allikas: Baumann ACK. Effekt av vitamin D-tilskudd på 25(OH)D status. University of Oslo, July 2013.

Mis on vitamiin D?

Naeratav vanem meesVitamiin D on rasvlahustuv vitamiin. See tähendab, et selle soolestikus imendumiseks peab see olema lahustatud rasvas. Nagu paljud teised, on vitamiin D eluks vajalik. Vitamiini D on palju erinevaid vorme, neist kõige olulisemad on D2 (ergokaltsiferool) and D3 (kolekaltsiferool). D3 vitamiini sünteesib meie nahk siis, kui selle peale paistab piisav kogus päikest või muud sarnast tüüpi UV-valgust. Päikesest saadav vitamiin D on väga tõhus, kuid keha suudab seda toota üksnes siis, kui päike käib kõrgelt. Suures osas Euroopas on selline aega ainult suvekuudel ning seetõttu ei suuda nahk muul ajal ise piisavalt vitamiini D toota.

Vitamiini D2 saame me ainult toidust.Seda toodavad teatud seened ja taimed ultraviolettkiirguse toimel. Nii D2 kui D3 vajavad keha poolt aktiveerimist, et olla bioloogiliselt aktiivsed. Teadlased uskusid, et mõlemad vormid vitamiinist D on kehas üht viisi efektiivsed. Siiski, olenevalt kasutatavast mõõtmisviisist, on leitud, et D3 on 56-87 protsenti efektiivsem kui D2, kui vaadata nende võimet tõsta kehas vitamiini D taset. Samuti talletub D3 rasvkoes kolm korda efektiivsemalt kui D2. *

* Heaney RP, et al. Vitamin D3 Is More Potent Than Vitamin D2 in Humans. J Clin Endocrinol Metab 2010.

Vitamiinil D on kehas palju olulisi funktsioone. Näiteks aitab vitamiin D:

  •  rakujagunemisprotsessile kaasa
  •  hoida luid ja hambaid normaalsena
  •  normaalsele kaltsiumi ja fosfori imendumisele ja ärakasutamisele kaasa
  • hoida immuunsüsteemi ja lihaste tööd normaalsena


Head vitamiini D allikad

Vitamiini D on taimedest väga raske saada, seda leidub vähe ka piimatoodetes, kõige rohkem on seda loomses toidus. Parimad allikad on näiteks:

  • Õline kala
  • Maks
  • Tursamaks
  • Õlid
  • Munad
  • Või

Vitamiini D vajalikkus

Suuremat vitamiini D annust soovitatakse: 

  • Tumedama nahaga inimestele, kuna nemad vajavad 5 kuni 10 korda rohkem päikesevalgust, et tekitada nahas sama kogus vitamiini D kui vähese või puuduliku pigmentatsiooniga inimesed
  • Kõigile, kes olenemata vanusest on osteoporoosi riskigrupis
  • Inimestele, kes ei viibi õues või väldivad päikest
  • Täiskasvanutele, kes kannavad suvel pikki rõivaid
  • Hooldekodu elanikele
  • Üle 70-aastastele, kuna vanem nahk ei suuda enam nii palju vitamiini D tekitada.


Graafik näitab vanuse kasvades naha kahanevat võimet toota D-vitamiini

Veganitele ja taimetoitlastele soovitatakse pidada kinni ametlikest soovitustest päikese käes viibimise kohta ning võimalusel tarvitada talvisel perioodil vitamiini D toidulisandit.

Vitamiini D sisaldus veres määratakse vereprooviga, milles mõõdetakse 25-hüdroksüvitamiini D (25-(OH)D) taset ning tulemust väljendatakse nmol/l. Vitamiini D taset tõlgendatakse järgnevalt:

  • <12 nmol/l: sügav defitsiit
  • 12-25 nmol/l: defitsiit
  • 25-50 nmol/l: ebapiisav
  • >50 nmol/l: piisav
  • 75-150 nmol/l: optimaalne tase habraste luude ja neeruhaigusega patsientidel
  • >ca. 200 nmol/l: üleannustemise oht

> = suurem kui
< = väiksem kui


Mõõtühikute teisendamine

1 nmol/l = 0,4 ng/ml


Vitamiini D taseme määramine

Kindlaim viis veres sisalduva vitamiini D taseme määramiseks on vereanalüüs. Tervetel isikutel ei ole otsest vajadust mõõta D-vitamiini taset veres. Siiski on teatud gruppidel soovitav kontrollida oma D-vitamiini seisu, näiteks neil, kelle elustiili hinnates võiks arvata, et nad saaksid sellest kasu. Lisaks ilmsetele faktoritele, mis mõjuvad D-vitamiini taset, nagu päikesevalguse puudus ja kesine toidulaud, leidub ka muid tegureid: näiteks mõned ravimid võivad mõjutada organismi D-vitamiini omastamist, seeläbi tekitades suurema vajaduse selle vitamiini järele.

Ametlikud väited

Euroopa Toiduohutusamet EFSA (EU Food Safety Agency) on hinnanud toote koostisse kuuluva vitamiini D tõendeid ning lubanud väita järgnevat:

  • aitab kaasa kaltsiumi ja fosfori normaalsele imendumisele/ärakasutamisele
  • aitab kaasa normaalsele vere kaltsiumisisaldusele
  • aitab hoida luid normaalsena
  • aitab hoida lihaste talitlust normaalsena
  • aitab hoida hambaid normaalsetena
  • aitab kaasa immuunsüsteemi normaalsele talitlusele
  • osaleb rakujagunemise protsessis
  • Naistele ja meestele vanuses 60+: Vitamiin D aitab vähendada kehahoiaku ebastabiilsusest ja lihasnõrkusest tulenevat kukkumise riski. Kukkumine on 60+ vanuses meeste ja naiste seas luumurdude riskifaktor. (Art 14a)